Viime yö meni taas todella hyvin (ei nyt sentään 12h unilla, mutta 10h kuitenkin :), mutta parempi näin, että nukutaan sitten kunnon päikkäreitäkin), joten jaksan miettiä vähän ystävyyttä..

Mitä se oikeastaan edes tarkoittaa? Minulla on monen monta ystävää. Jotkut heistä ovat elämässäni vaikken oikeastaan edes haluaisi. Jotkut ovat pelkkiä taakkoja ja jotkut tuntuvat siltä aina välillä. Tiedättekö tunteen, kun "ystävä" laittaa fb:n inboxissa viestiä, että pitäisi treffata ja vastaat tyyliin "tottakai, koska ehdit?" ja samaan aikaan mietit, että "ei helkkari taas, tämä ei voi olla totta.."? Okei, toivottavasti ette tiedä mitä tarkoitan :) Toivottavasti osaatte huolehtia itsestänne paremmin kuin minä. Minä vain tuppaan olemaan sellainen, että kerään ympärilleni paljon ihmisiä, enkä sitten oikein kehtaa enkä halua jättää heitä jonnekin matkan varrelle. Ajattelen jopa joistain sukulaisistani niin.. Ei nyt olisi niin väliksi vaikkei koskaan enää nähtäisikään.

Onneksi on sitten niitä päinvastaisiakin tapauksia. Niitä, joilta odottaa viestiä vähänväliä :) "Kumpa pian näkisimme taas!" Ja tuo ajatus saattaa tulla sillä sekunnilla, kun painat hänen ovensa kiinni monen tunnin vierailun päätteeksi. Onneksi, ONNEKSI, on myös noita ihmisiä <3

Minulla ei ole mitään sen kummempaa vaatimuslistaa ystävälle.. Ei hänen tarvitse olla aina mukana elämässäni, hänen ei tarvitse muistaa mistä viimeksi puhuttiin, hänen ei tarvitse pidellä hiuksiani, kun oksennan, hänen ei tarvitse muistaa ulkoa puhelinnumeroani, hänen ei tarvitse edes kutsua minua aina, kun järjestää juhlat. Tärkeintä on se tunne, kun taas nähdään.. Tuntuu kuin sekuntiakaan ei olisi kulunut viime näkemisestä ja ahmien kuuntelet mitä hänelle kuuluu. Haluat kuulla ja tietää. Ystävä katsoo silmiin ja keskittyy siihen vastaukseen, joka seuraa, kun hän kysyy "mitä kuuluu?". Ystävältä saattaa tulla välillä kortti. Vaikka ei oltaisi nähty moneen kuukauteen, jopa vuoteen, hän saattaa laittaa fb-seinällesi viestiksi pelkän sydämen ja siitä tiedät, että hän ajattelee sinua. Ystävälle ei tarvitse aina vastata puhelimeen. Hän tietää, että saatan nukkua ja hän tietää jos en soita takaisin, ettei se ole mikään "viesti", vaan että oikeasti vain unohdin.

Parhaat ystäväni ovat kaksi siskoani, veljeni ja veljeni vaimo. Lisäksi minulla on ystäviä, jotka ovat jääneet elämääni matkan varrelta ja näen heitä enemmän tai vähemmän elämäntilanteesta riippuen. Tarkemmin kun ajattelen, niin he eivät eroa toisistaan kovin paljoa. He ovat kaikki hyvin lämpimiä ja syvällisiä ihmisiä. Heistä jokainen on tärkeä <3

Minä koen itseni hyvin onnekkaaksi ystävien suhteen. Minulla on sellaisia ihmisiä, jotka ovat mukana jokapäiväisessä elämässäni ja olen jokaisesta heistä kiitollinen <3

Ihanaa ystävänpäivää! <3