Harrastin aika ahkerasti zumbaa kolme vuotta sitten. Vietimme zumba-porukan kanssa pikkujouluja muutamaa viikkoa ennen joulua 2010. Jokainen osti pienen lahjan, laittoi sen pakettiin ja tiputti isoon kassiin nuorisoseuran ovella. Ihka oikea joulupukki tuli jakamaan lahjat tunnin päätteeksi.

Minun paketistani paljastui vauvan body, jossa luki "I love Christmas". Muistan sen tunteen. Nauroin ja ihmettelin, että kuinka voi osua lahja näin hyvin. Olimme juuri lokakuussa jättäneet ehkäisyn pois ja olin aivan varma, että olisin raskaana jo jouluna. Muistan miettineeni ja sanoneeni ihan ääneenkin, että "onneksi tuota pakettia ei saanut kukaan lapsettomuudesta kärsivä, koska se olisi voinut satuttaa ihan tosissaan".

Vuotta myöhemmin, jouluna 2011, tuijotin kyseistä bodya siellä hyllyssämme ja itkin. En ollut raskaana vieläkään, emmekä juuri joulun aikoihin saaneet vauvaa yrittääkään, koska minulta oli juuri leikattu kohdunkaulansyöpä. Tammikuussa olisi kontrolli.

Olin jo kahden joulun ajan haaveillut antavani miehelleni lahjaksi kirjeen, jossa kertoisin odottavani hänen lastaan.

Vuotta myöhemmin, jouluna 2012, kirjoitinkin miehelleni kirjeen. "Tiedän, että tiedät jo, mutta olen haaveillut tästä niin kauan, että haluan tehdä tämän.. olen raskaana :)".

Ja nyt, jouluna 2013, tuo kolme vuotta sitten zumban pikkujouluissa saamani body on juuri oikean kokoinen pienelle vauvallemme <3